vineri, 15 noiembrie 2013

Plăcerea mea de a citi (povestire) - Ciocan Elena Mădălina (Targu Jiu - Gorj)

Ce este lectura? Dacă i-aș putea atribui o definiție ar fi: lectura este bucuria de a citi. Pentru mine cititul nu reprezintă doar actul in sine…deschid cartea,o citesc mai mult plictisită decât încântată,ajunsă la final o închid,o așez la loc în bibliotecă și gata…ideile rămân ferecate între paginile cărții. Pentru mine cititul reprezintă o empatie,o transpunere in universul cărții,dar si in gândurile autorului. Lectura îmi oferă o lume scăldată in armonie ce te îndeamnă sa cugeți mai mult la ceea ce se întâmpla in jurul tău,te îndeamnă sa te gândești la o lume in care vrei sa trăiești. Plăcerea lecturii înseamnă emoție,suspans,fericire si chiar ochi scăldați in lacrimi. Toate aceste lucruri mă transforma ca lector intr-un cititor ușor melancolic. Plăcerea lecturii o asemui cu un ness tare sau un joc antrenant de tenis. Aceeași plăcere,dar are si alte beneficii:sfaturi pentru viața-mi insipidă,inodoră,idei pentru a-mi îndeplini visele. Tocmai de aceea,modalitatea in care citesc o anumita carte nu este chiar atât de importanta pentru mine. Totuși,lecturarea unei cărți pe suport tradițional mă încântă mai mult decât o carte citita on line. Dar eu citesc unele cărți si prin intermediul internetului,deoarece nu le pot găsi întotdeauna la biblioteca sau la librărie. Cititul este unul dintre hobby-urile mele preferate așa ca îmi place sa lecturez o carte in oricare modalitate la care pot apela sa-mi satisfac setea de lectura. Eu consider că cititul de pe E-reader este cu adevărat o experienţă unică, deosebită, chiar palpitantă. Această nouă modalitate de citire poate deveni chiar optuma opţiune pentru elevi pentru a-şi citi lecturile suplomentare. În acelaşi timp, consider că nu trebuie înlăturată modaliatetea de citire în mod tradiţional sau prin intermediul internetului. De fapt E-reader-ul este o combinaţie între cele două modalităţi de citire. Eu am experimentat acest nou stil de citire şi consider că este foarte palpitant deşi întodeauna mi-a plăcut mai mult să simt cartea vibrându-mi în mână, în locul cititului virtual. Dar pentru o „devoratoare de cărţi” ca mine E-readerul este o experienţă cu adevărat plăcută, pe care aş dori să o repet şi în viitor. Am lecturat romanul „Micuţele doamne” şi pentru prima oară mi-a plăcut să citesc ceva virtual, calculatorul neexistând printre optimele mele opţiuni de lecturare. Recomand această nouă modalitate de citire tuturor copiilor sau adolescenţilor care sunt pasionaţi de lectură. Ciocan Elena Mădălina Clasa a VI-a D Şcoala Generală „Alexandru Ştefulescu” Târgu-Jiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu