marți, 28 ianuarie 2014

Bucuria cartilor - Cioveie Maria Irina (Turburea - Gorj)

Bucuria cartilor

Prima data când am deschis o carte am simtit cum magia ei ma cuprinde si cum toate personajele captive acolo ma chemau in lumea lor de basm. Fiecare cuvant pe care il citeam imi dadea un mai mare interes pentru a termina intreaga carte.
O carte se pateu deslusi prin mai multe feluri. Asa ne-a spus si doamna bibliotecara când ne-a anunțat despre un proiect ”E-lectura pentru mine?”. Atunci eu mi-am adresat această întrebare și răspunsul a fost DA plin de entuziasm. Bibliotecara ne-a spus în ce constă acest proiect - citirea cărților in trei moduri diferite - traditional de pe carte și prin variantele moderne: on-line de pe internet si un e-book de pe e-reader.
Am inceput cu lectura cartii pe suport traditional iar lectura aleasa de mine parca prinsese viată in mâinile mele care o deschiseseră. Cartea mi s-a părut un mod frumos de a citi, deoarece ne poate fi părtaș în orice călătorie și nu se intampla sa nu avem curent sau internet ca sa putem continua lectura.
Consecinte care pot avea loc când alegem varianta moderna: - cartea virtuala. A doua alegere a fost e-readerul, de care am fost mulțumită pentru ca este mic si il putem lua cu noi peste tot, dar și pentru faptul că este ceva nou și încântă pe oricine. Dacă alegem să citim pe internet putem avea dezavantajul să găsim citate și nu tot ce ne trebuia și acestea ar putea fi chiar greșite. Citind pe acest suport modern riscăm să ne obosim vederea.
Din toate cele trei feluri pe care le-am experimentat, cartea pe care am citit-o a fost plină de magie. e a mi-a inspirat atât bucurie, cât și tristețe, lucru rezultat și din titlul ei ”Balade vesele și triste”, de George Topârceanu. Dar întrebarea principală a fost - ce mod de a citi ne-a plăcut mai mult?
Când ni s-a pus această întrebare eu am ales modul tradițional, însă orice mod aș fi ales ar fi fost bun, deoarece tot aș fi citit, iar lectura este un lucru bun în viața fiecărui om pentru ca ii îmbogățește vocabularul și un mod foarte bun de a te relaxa.

 Cioveie Maria Irina (Turburea - Gorj)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu